Zgodilo se je: 2,000 gledalcev si je ogledalo film Tolminci, film, ki je bil posnet na delavnici od strani delavničarjev s pomočjo navodil vodje delavnice, režiserja Dimitra Anakieva. Mar ta rezultat 2,000 gledalcev (na enem samem naslovu, so pa tudi drugi naslovi katerih rezultate tukaj ne prištevamo) v enem mesecu za amaterski film brez oglaševanja (film je bil objavljen na internetu in je "oglaševan" od do rok, od ušesa do ušesa...) ne postavi na laž celotno komercialno mitologijo filmskega uspeha, tiste "zlate role", ki se oglašujejo z davkoplačevalskim denarjem zato da bi potem gledalcu ciljno izvlekli iz žepa denar, ki so mu ga prej vzeli tudi pri financiranju filma? Torej, filmski uspeh v Sloveniji se zgodi po naslednjem scenariju: oblastnik, oz. njegova komisija izbere avtorja in film ter reče: "Ta film bo uspel." kar pomeni, da bodo vse faze izdelave in oglaševanja filma plačane iz proračuna.
Internetni uspeh Tolmincev pokaže lažnost oblastniškega koncepta filmskega uspeha. Ta uspeh je sprejemljiv le provincialnim mediokritetom, le oni se lahko samozadovoljno lažejo. Uspeh Tolmincev je tudi uspeh novih medijev, ki še vedno niso oblastniško nadzorovani. Tu pa je resnica nekaj drugega. Zgornja mapa pokaže razširjenost ogleda filma Tolminci po svetu (označeno z zeleno). Mapa je takšna, da smo lahko ponosni. Morda bolj kot oblastniško uspešni filmi. Oni takšno razširjenost njihovega dela ne bodo nikoli doživeli, bodo pa imeli polne žepe in mercedese.
Tolminci:
http://www.youtube.com/watch?v=TlBY2Fdnr0U
No comments:
Post a Comment